Informujemy, że od dnia 1 września 2024 r. ulega zmianie siedziba biura projektu "Teraz praca!". Biuro projektu będzie zlokalizowane pod adresem: 99-300 Kutno, ul. Podrzeczna 38. Biuro projektu jest dostępne dla Uczestników/czek w dni powszednie w godzinach 9.00-15.30.
Informujemy, że w zakładce HARMONOGRAMY dodaliśmy harmonogram dot. POŚREDNICTWA PRACY dla wszystkich grup szkoleniowych.
Fundacja Inkubator Innowacji Społecznych w Kutnie informuje
o rozpoczęciu rekrutacji do projektu „Teraz praca!”
Projekt „Teraz praca!” nr FELD.07.05-IP.01-0019/23
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
Priorytet FELD.07 „Fundusze europejskie dla zatrudnienia i integracji w Łódzkiem"
Działanie FELD.07.05 „Integracja i społeczeństwo obywatelskie"
Rekrutacja odbywać się będzie w trybie ciągłym w okresie od 1 marca 2024 do 31 maja 2024 r.
Realizator projektu zaznacza jednak, że może zostać ona przedłużona do momentu ostatecznego
zrekrutowania wszystkich uczestników/uczestniczek projektu.
Podczas rekrutacji stosowana będzie zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym
dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn.
Kandydat/ka składa następujące dokumenty osobiście/podczas spotkania z przedstawicielem
biura projektu/mailowo na adres terazpracakutno@gmail.com/ / pocztą i dostarcza tymi drogami
do biura projektu.:
a. formularz rekrutacyjny,
b. kopię orzeczenia o niepełnosprawności jeżeli dotyczy,
c. kopię zaświadczenia z powiatowego urzędu pracy (dotyczy osób bezrobotnych
zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy)
d. kopię zaświadczenia ZUS w zakresie braku odprowadzania składek na dzień przystąpienia
do projektu (dotyczy osób bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy oraz osób
biernych zawodowo),
e. dokumenty potwierdzające szczególną sytuację kandydata/ki np. zaświadczenie z OPS lub
innej, właściwej instytucji mogącej potwierdzić sytuację,
f. oświadczenie, że kandydat/kandydatka, że nie bierze i nie weźmie udziału w innych
projektach z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków
EFS+ przez cały okres jego uczestnictwa w projekcie,
g. kopia legitymacji emeryta lub potwierdzenie bycia osobą sprawującą opiekę – np. akt
urodzenia dziecka dla osób dla osób kwalifikujących się wyłącznie z powodu bierności,
h. inne dokumenty potwierdzające specyficzną sytuację kandydata/tki.
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji oraz wzory dokumentów rekrutacyjnych dostępne są
na stronie www.terazpracakkutno.pl w zakładce „dokumenty projektu” oraz w biurze projektu.
Uczestnikami/czkami projektu będą osoby fizyczne, które uczą się/pracują lub zamieszkują obszarze
województwa łódzkiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Wparciem projektu objętych
zostanie 30 osób, w tym 7 kobiet biernych zawodowo oraz 18 kobiet i 5 mężczyzn zagrożonych
ubóstwem i wykluczeniem społecznym, w tym osoby z niepełnosprawnościami 4 kobiety
i 1 mężczyzna.
Uczestnikami/czkami projektu nie mogą być osoby, które jednocześnie uczestniczą w innym
projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+.
W przypadku osób zakwalifikowanych do projektu wyłącznie z tytułu bierności zawodowej przyczyną
bierności zawodowej jest pełnienie ról opiekuńczych lub bycie emerytem.
Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem projektu, który precyzuje warunki
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Teraz praca!” nr FELD.07.05-IP.01-
0019/23 dostępnym w zakładce „Dokumenty projektu”
22.04.2024 Informujemy, że rozpoczynamy opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla Grupy 1 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem działania jest optymalizacja wsparcia każdego Uczestnika/czki z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji i potrzeb. Wsparcie obejmuje 6 godzin dla każdego Uczestnika/czki projektu (2 spotkania x 2 godziny z doradcą zawodowym oraz 1 spotkanie x 2 godziny z psychologiem). Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
13.05.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów kompetencji psychospołecznych dla Grupy 1 – 10 Uczestników/czek projektu. Program warsztatów obejmuje: kształcenie umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów, pracy w zespole, motywacji do działania, adaptacji społecznej, asertywności, zarządzania czasem, pobudzania kreatywności, autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem, kształcenie wiedzy o prawach obywatelskich. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
20.05.2024 Informujemy, że rozpoczynamy opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla Grupy 2 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem działania jest optymalizacja wsparcia każdego Uczestnika/czki z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji i potrzeb. Wsparcie obejmuje 6 godzin dla każdego Uczestnika/czki projektu (2 spotkania x 2 godziny z doradcą zawodowym oraz 1 spotkanie x 2 godziny z psychologiem). Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
5.06.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów kompetencji psychospołecznych dla Grupy 2 – 10 Uczestników/czek projektu. Program warsztatów obejmuje: kształcenie umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów, pracy w zespole, motywacji do działania, adaptacji społecznej, asertywności, zarządzania czasem, pobudzania kreatywności, autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem, kształcenie wiedzy o prawach obywatelskich. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
11.06.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów doradztwa zawodowego dla Grupy 1 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem realizacji warsztatów jest wyposażenie Uczestników/czek projektu w umiejętności efektywnego poruszania się po rynku pracy oraz pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu umożliwiające zwiększenie zdolności do pozyskania stałego zatrudnienia. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
17.06.2024 Informujemy, że rozpoczynamy opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji dla Grupy 3 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem działania jest optymalizacja wsparcia każdego Uczestnika/czki z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji i potrzeb. Wsparcie obejmuje 6 godzin dla każdego Uczestnika/czki projektu (2 spotkania x 2 godziny z doradcą zawodowym oraz 1 spotkanie x 2 godziny z psychologiem). Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
24.06.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów doradztwa zawodowego dla Grupy 2 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem realizacji warsztatów jest wyposażenie Uczestników/czek projektu w umiejętności efektywnego poruszania się po rynku pracy oraz pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu umożliwiające zwiększenie zdolności do pozyskania stałego zatrudnienia. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
8.07.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację szkolenia ITC dla 10 Uczestników/czek projektu. Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników/czki w kompetencje oraz umiejętności ICT pożądane na rynku pracy. Szkolenie zakończy się egzaminem potwierdzającym nabycie kwalifikacji ECDL. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani , że w związku z ich udziałem w projekcie przysługuje im wypłata stypendiów szkoleniowych, refundacja kosztów dojazdu oraz catering. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
10.07.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów kompetencji psychospołecznych dla Grupy 3 – 10 Uczestników/czek projektu. Program warsztatów obejmuje: kształcenie umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów, pracy w zespole, motywacji do działania, adaptacji społecznej, asertywności, zarządzania czasem, pobudzania kreatywności, autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem, kształcenie wiedzy o prawach obywatelskich. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
22.07.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację szkolenia zawodowego „Pracownik administracyjno-biurowy” dla 10 Uczestników/czek projektu. Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników/czki niezbędnych kompetencji do wykonywania zawodu pracownika administracyjno-biurowego. Szkolenie zakończy się egzaminem potwierdzającym nabyte umiejętności oraz wydaniem certyfikatu. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani , że w związku z ich udziałem w projekcie przysługuje im wypłata stypendiów szkoleniowych, refundacja kosztów dojazdu oraz catering. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
12.08.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację warsztatów doradztwa zawodowego dla Grupy 3 – 10 Uczestników/czek projektu. Celem realizacji warsztatów jest wyposażenie Uczestników/czek projektu w umiejętności efektywnego poruszania się po rynku pracy oraz pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu umożliwiające zwiększenie zdolności do pozyskania stałego zatrudnienia. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
12.08.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację szkolenia zawodowego „Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej” dla 10 Uczestników/czek projektu. Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników/czki niezbędnych kompetencji do wykonywania zawodu opiekuna osoby starszej i niepełnosprawnej. Szkolenie zakończy się egzaminem potwierdzającym nabyte umiejętności oraz wydaniem certyfikatu. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani , że w związku z ich udziałem w projekcie przysługuje im wypłata stypendiów szkoleniowych, refundacja kosztów dojazdu oraz catering. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
25.09.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację szkolenia zawodowego „Opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej” dla 10 Uczestników/czek projektu. Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników/czki niezbędnych kompetencji do wykonywania zawodu opiekuna osoby starszej i niepełnosprawnej. Szkolenie zakończy się egzaminem potwierdzającym nabyte umiejętności oraz wydaniem certyfikatu. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani , że w związku z ich udziałem w projekcie przysługuje im wypłata stypendiów szkoleniowych, refundacja kosztów dojazdu oraz catering. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
15.10.2024 Informujemy, że rozpoczynamy realizację pośrednictwa pracy dla Uczestników/czek projektu. Celem realizacji wsparcia udzielenie pomocy Uczestnikom/czkom projektu w znalezieniu odpowiedniego i stałego zatrudnienia, poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu uzyskania lub utrzymania zatrudnienia. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani o możliwości uzyskania refundacji kosztów dojazdu na zajęcia. Szczegółowy harmonogram realizacji wsparcia zamieszczony został w zakładce „Harmonogramy”
30.10.2024 Informujemy, że w okresie od dnia 1.09.2024 do dnia 25.10.2024 – 20 Uczestników/czek projektu rozpoczęło realizację 4 miesięcznego stażu zawodowego. Celem realizacji staży zawodowych jest nabycie praktycznych umiejętności zawodowych w miejscu pracy, nabycie doświadczenia zawodowego, nabycie umiejętności funkcjonowania w środowisku pracy w celu zwiększania zdolności do pozyskania stałego zatrudnienia. Staże realizowane są w przedsiębiorstwach i instytucjach zlokalizowanych na terenie powiatu kutnowskiego. Profil podjętych przez Uczestników/czki staży zawodowych jest zgodny z ukończonymi kursami zawodowymi. Uczestnicy/czki projektu zostali poinformowani , że w związku z ich udziałem w projekcie przysługuje im wypłata stypendiów stażowych, refundacja kosztów dojazdu, badania lekarskie i szkolenie BHP oraz ubezpieczenie nnw.